15 Aralık 2009 Salı

GEYŞA

GEYŞA’M -I- Bilirim Geyşam,Bir bozkır çadırında doğduğunu bilirim senin.Bilirim nefret ettiğini beton yığınlarından;Çekik gözlerinle tanırım seni… Bilirim Geyşam,Umut dolu günlerini bilirim senin/on beş’inde/Sadâkatin Geyşacasını,Japoncasını söz vermenin… Bilirim Geyşam bilirim,Bir dilim ekmek üstüne,Bir sıcak çorba üstüne,Bir eski kilim üstüne kurulan hayatı bilirim/müşterek/… Söyler misin Geyşam söyler misin,Hangi kuyumcu vitrininde satıldığını sevginin;Söyler misin,Hangi şeker kutusunda saklıydı aradığın saadet;Hangi bayramlıkların?Geyşam,Tanır mısın sahibini katledilen vicdanın? Bilir misin Geyşam?Samuray kılıçlarından keskin olduğunu gözlerinin/eskiden…/Bilir misin ihanet türküsü söylediğini/şimdi/Nerede o saflığın?Sağanak yüklü bulutlar taşıyor gözlerim,Seni görünce… Bilir misin Geyşam bilir misin?Hayâlde seninle,Düşte seninle,Çilede seninle kavrulduğumu dört yıl… 1989-ünye GEYŞA’M -II- Karar kıldım Geyşam,Bir daha yanmamaya karar kıldım/senin için…/ Bir yürüyüş,bir endam,Bir kaş,bir göz,bir bakış;Her genç kızın silahıymışAnladım… Karar kıldım Geyşam,Bir daha anmamaya karar kıldım adını… Senin için çektim aşkın,Çilesini senin için /yıllarca…/Bir kalbin atışı/çalar saatler gibi…/Bir yürek sıkıştı mengenelerde;Bir gurur kırıldı /duydum sesini./Geyşam seni,Geyşam seni bilmediğin bir mahzene sakladım… Karar kıldım Geyşam karar kıldım,Bir daha dönmemeye karar kıldım sana ben. Sen artık,Tropikal bir iklimin,Dikdörtgen bir coğrafyanın malısın.Bense,Dört-beş mevsim yaşarımHer gecede… 1990-Arabistan

Hiç yorum yok:

  Kalemi kırmışlar bir kere...  Temyiz etmenin ne kârı var.  Hükmünü  erteleme kadı...  Ruhuma zulmün ne kârı  var.